Hoppa till huvudinnehåll

Produktinformation "5 års garantiförlängning för din kvarn - PREMIUM"

Fördelar med en garantiförlängning
- Totalt 60 månaders garanti efter inköpsdatum.
- Täckning för: konstruktionsfel, materialfel, tillverkningsfel och andra fel som kan hänföras till något av de ovannämnda felen.
- Oavsett garantiförlängningen fortsätter de lagstadgade garantirättigheterna och garantitiderna att gälla i varje enskilt fall.
- Alla kostnader som är nödvändiga för att återställa det tidigare driftskicket, särskilt kostnader för reservdelar och reparationer, ska ersättas.

OBSERVERA: En garantiförlängning kan inte köpas i efterhand. Garantin måste beställas tillsammans med det föremål som ska försäkras. Det krävs ett garantibevis per produkt som tillhör denna maskinkategori. Erbjudandet gäller endast för konsumenter och inte för kommersiella köpare.

Certifikat

Förutsättningen för rätten till kostnadsfri reparation är att
uppvisande av certifikatet, originalkvittot och serienumret.




Villkor för förlängning av garantin

NEW YORK COFFEE COMPANY - unda.tainment GmbH - Grünsinker Str. 5b - 82234 Weßling
Utvidgningen av den lagstadgade garantin till en frivillig garanti på totalt 60 månader efter inköpsdatumet.

1. typ av garantiförlängning
Garantiförlängningen grundar sig på en elektronikförsäkring som den köpta enheten är försäkrad med, genom betalning av en engångspremie, mot fabrikations-, konstruktions- och materialfel, och materialfel som uppstår i anordningen under försäkringsavtalets giltighetstid i enlighet med inträffar.

2. Premiebeloppet.
Premiebeloppet beror på apparatens typ och skick och är inte återbetalningsbart. är inte återbetalningsbar.

3. vad som är försäkrat
Försäkringen täcker de apparater som anges på fakturan med försäkringspremien mot Konstruktionsfel, materialfel, tillverkningsfel och andra fel som kan tillskrivas en av följande parter av de ovan nämnda bristerna.

4 Vad som inte är försäkrat
I synnerhet är fel eller skador som inte är tillverknings-, konstruktions- eller materialfel inte försäkrade. materialfel. Detta gäller särskilt för slitage och förbrukningsvaror. Endast direkta materiella skador på den försäkrade utrustningen täcks. Det finns inget försäkringsskydd för ekonomisk förlust, utebliven vinst, ansvarsskador, immateriella skador och indirekta skador (följdskador). indirekt skada (följdskada). Det är också bara den sålda varan som täcks. Eventuella kostnader för transport, lagring eller Förvaring eller säkring ingår inte i försäkringsskyddet. Försäkringen täcker inte utrustning som används kommersiellt men som enligt tillverkaren inte är avsedd för detta ändamål. som är utformade för detta ändamål.
Standskador som orsakats av felaktig förvaring av apparaten är inte försäkrade. Mer detaljerad förklaring: Unda.tainment GmbH betalar ingen ersättning, oavsett medverkande orsaker, särskilt inte för ersättning för skador,
a) på grund av fel i användningen och klumpighet (fall, brott, vätskor) vid mindre allvarliga skador och grov vårdslöshet
b) genom uppsåt,
c) av en tredje part (familjekretsen och de familjemedlemmar som bor i hushållet är tredje part i den mening som avses i dessa villkor),
d) genom egendomsbrott,
e) force majeure eller djur,
f) på grund av felaktig förvaring eller användning i strid med instruktionerna från tillverkaren. tillverkarens anvisningar (se bruksanvisningar),
g) på grund av konstruktions-, material- eller tillverkningsfel innan garantin löper ut, och tillverkarens eller säljarens garanti,
h) för vilka en tredje part, t.ex. tillverkaren, återförsäljaren, en annan försäkringsgivare eller ett reparationsföretag, är ansvarig eller skadeståndsskyldig,
i) genom slitage samt kostnader för service, justering och rengöring.
j) genom fall, tappning och brott,
k) av vatten, fukt och fukt utanför enhetens avsedda område, l) av fukt och vatten på grund av väderförhållanden.
m) genom kortslutning, överström eller överspänning,
n) genom eld, brand, blixtnedslag, explosion, nedslag eller krasch av ett luftfartyg, dess delar eller last, samt genom glödning, glödning, brännhet, glödning eller implosion,
o) av storm, frost, hagel, fallande stenar, översvämningar,
p) genom seriella defekter,
q) av jordbävning, krig, krigsliknande händelser, terror, kärnenergi eller kärnämnen,
r) som betraktas som kosmetiska skador, t.ex. repor, bucklor, färgförändringar osv.
s) genom att vara vilse, lämnad, bortglömd och förlorad,
t) genom följdskador och förlorad användning,
u) kalkskador av något slag
v) genom idrottslig verksamhet
w) genom kommersiell användning, om enheten inte uttryckligen har godkänts för detta ändamål av tillverkaren, x) genom felaktig förvaring.

5. Förpliktelser för försäkringstagaren eller användaren.
Försäkringen ska faktureras och betalas i sin helhet när varorna köps. Avtalet träder i kraft när premien betalas. Den försäkrade utrustningen ska användas och förvaras (även under transport) på rätt sätt, omsorgsfullt, säkert och i enlighet med tillverkarens anvisningar.
Om dessa skyldigheter inte uppfylls kan försäkringsskyddet helt eller delvis upphöra att gälla vid grov vårdslöshet.
Om en försäkringshändelse inträffar måste skadan hållas så låg som möjligt. Skadan ska omedelbart (inom tre arbetsdagar) skriftligen anmälas till återförsäljaren. Försäkringsgivaren ska utan dröjsmål få all information om anspråket. All information som är relevant för orsaken till eller beloppet av ersättningen ska lämnas fullständigt och sanningsenligt till oss utan dröjsmål.
Ett brott mot dessa skyldigheter kan leda till att försäkringsgivaren befrias från sin ersättningsskyldighet.

6. försäkringsskyddets början och slut.
Försäkringen börjar gälla från och med den dag då den elektriska apparaten köps av användaren.
När det gäller postorderförsäljning ska avsändningsdatumet gälla.
Vid direktförsäljning/försändelse från unda.tainment GmbH gäller även avsändningsdagen som försäkringsstart.
När det gäller kommersiell förmedling gäller fakturadagen till slutkunden. Om detta sker högst ett år efter det att försäkringspremien har betalats.
Om försäljningsdatumet till kunden är längre än ett år, anses det datum då försäkringen börjar gälla vara det datum då den köptes från förmedlaren.
Försäkringsskyddet upphör 5 år efter att försäkringsskyddet började gälla.
Vid en total förlust upphör försäkringsskyddet i och med att ersättningsanspråket godkänns eller avslås.
Försäkringsskyddet kan överlåtas tillsammans med enheten om alla nödvändiga dokument (originalfakturan!) överlåts till den nya ägaren.

7. omfattningen av förmånerna
Ersättning betalas för alla kostnader som är nödvändiga för att återställa det tidigare, färdiga brukstillståndet, i synnerhet kostnader för reservdelar och reparationsmaterial hos den reparationsfirma som unda.tainment GmbH har anlitat eller utsett.
Försäkringsgivaren ger inte ersättning för
a) Kostnader för en översyn eller andra åtgärder som också skulle ha varit nödvändiga oberoende av den försäkrade händelsen,
b) extra kostnader till följd av ändringar eller förbättringar som går utöver återställandet,
c) kostnader för en återställning som utförs av den försäkrade personen,
d) Kostnader för förbrukningsvaror av alla slag.
Om anordningen inte kan återvinnas ekonomiskt (totalförlust) betalas ersättning, enligt försäkringsgivarens bedömning, antingen med en ersättningsanordning upp till det försäkrade värdet eller med en tekniskt likvärdig ersättningsanordning. Det är inte möjligt att betala ut ersättningen kontant. Det försäkrade värdet är det apparatpris som anges på inköpskvittot minus 10 % av apparatens pris per år som förflutit sedan inköpsdatumet. Den övre gränsen för ersättningen är det försäkrade värdet, varvid ersättning som redan betalats för tidigare skador (t.ex. flera reparationer) ingår i beräkningen.

0 från 0 omdömen

Genomsnittligt betyg på 0 av 5 stjärnor

Lämna gärna ett omdöme!

Dela din upplevelse av produkten med andra kunder.